בריאות

שאלות פופולאריות על עיסויים

סוגי עיסויים

מעוניינים לעבור עיסוי מקצועי וזאת הפעם הראשונה שלכם? אנחנו בטוחים שיש לכם המון שאלות בנושא ובכלל ייתכן מאוד שאתם חוששים מכך שתצטרכו לחשוף את גופכם בפני המעסה או יותר מזה, יכול להיות שאתם בכלל חוששים שהעיסוי יפגע בגופכם. בכתבה הבאה, תוכלו לקרוא את כל המידע הרלוונטי בנושא.

הכתבה בשיתוף עם פורטל מטפלים בעיסוי ורפואה משלימה בפריסה ארצית. בפורטל, תוכלו לצפות במעסים המעניקים עיסוי בראשון לציון, עיסוי בתל אביב ועיסוי במקומות נוספים ברחבי הארץ.

שאלה מס' 1 – איזה סוגי עיסוי מומלץ לעשות?

יש מגוון גדול של סגנונות עיסוי. הפופולארי והמוכר בהם הוא עיסוי שוודי. מדובר על עיסוי שמיועד לכל הגוף. הוא מרגיע את המפרקים והשרירים. מלבדו, יש עוד עיסויים מומלצים כמו, אבנים חמות, רפלקסולוגיה, עיסוי תאילנדי, שיאצו, עיסוי רקמות עמוק ועוד. כדאי לבחור עיסוי על פי הצרכים שלכם. הכוונה היא שאם אתם עוסקים בפעילות גופנית, אז מומלץ לבחור בעיסוי ספורט ואם אתן נשים בהריון, מומלץ לבחור בעיסוי המותאם לנשים הריוניות.

שאלה מס' 2 – איך בוחרים מעסה?

אפשר להיכנס לפורטל מעסים מוביל או לאתר "איגוד מקצועות העיסוי בישראל" ולמצוא רשימה של מעסים. כמו כן, אפשר גם לקרוא על ההכשרה של המעסה, לבדוק איזו תעודת הסמכה יש ברשותו ועוד. מומלץ מאוד לנסות כמה מעסים וזאת עד שמוצאים את המעסה שהכי מתאים. אגב, חשוב מאוד לשאול את המעסה לגבי ההכשרה שלו, כמה זמן הוא למד את התחום וגם לבקש לראות תעודות.

שאלה מס' 3 – מתי מומלץ לעבור עיסוי?

עיסוי קובעים על פי לוח הזמנים הנוח שלכם. יש להימנע מלאכול ממש לפני העיסוי. כמו כן, מומלץ גם לא לבצע פעילות גופנית מיד לאחר העיסוי. כאשר העיסוי מסתיים, הכי טוב יהיה שלא לבצע פעולות מאומצות ולנוח ולהירגע. כך תוכלו להפיק את המקסימום מהעיסוי.

שאלה מס' 4 – האם עיסוי יכול לטפל בבעיות רפואיות?

למעשה, עיסוי נחשב לטיפול שיש לו המון יתרונות בריאותיים. לדוגמה, הוא מסייע בהורדת לחץ דם, הוא מקל על כאבי ראש ומיגרנות, הוא מקל על כאבים ממחלות כמו סרטן, פרקינסון וכמו כן הוא תורם לשחרור לחצים וגם מעודד תחושת רוגע. שימו לב, אם אתם סובלים מבעיה רפואית קשה, עליכם להיוועץ עם הרופא שלכם לפני שאתם עושים עיסוי.

שאלה מס' 5 – האם צריך להוריד את הבגדים כאשר עוברים עיסוי?

אתם צריכים להרגיש בנוח, זה הכי חשוב. על כן, אתם יכולים בהחלט להישאר עם בגדים תחתונים. אגב, יש סוגים מסוימים של עיסויים, שאפשר לעשות גם ללא הצורך להוריד בגדים.

שאלה מס' 6 – האם עיסוי יכול לגרום כאבים?

בגדול, עיסוי לא אמור להכאיב לכם. חשוב מאוד גם לשמור על תקשורת נוחה עם המעסה שלכם ולומר לו אם הוא מכאיב או לוחץ חזק מדי באזור מסוים. אתם לא אמורים לסבול מהעיסוי, אלא אתם אמורים להנות ממנו.

שאלה מס' 7 – האם אפשר להירדם בזמן העיסוי?

כן. אם נרדמתם, אין כל סיבה לדאגה והכל תקין. בסך הכל, מדובר על מצב חיובי. אם נרדמתם, סימן שאתם רגועים. המעסה יעיר אתכם בסוף העיסוי.

שאלה מס' 8 – איך מרגישים אחרי שנגמר העיסוי?

יש תחושת הקלה. אתם תרגישו רגועים וגם נינוחים. יכול להיות שלאחר 24 או 48 שעות, אתם תרגישו קצת כאב. אין מה לחשוש. זהו כאב טוב, כמו כאב שיש לאחר אימון ספורט.