אוכל

מה חשוב שתדעו על אורז, על שיטות הבישול שלו ועל היתרונות שלו

איך להכין אורז

אורז הוא מזון בסיסי לתרבויות רבות. זהו המזון החשוב ביותר באסיה והוא גם תוספת פופולרית במדינות מערביות רבות.

ניתן לאכול אורז כמזון יסוד או כמלווה למאכלים אחרים כגון פירות ים, בשר, ירקות ועוד. אורז יכול לשמש גם להכנת קינוחים כמו פודינג אורז.

אורז הוא המזון הפופולרי ביותר בעולם. ניתן לבשל אותו בדרכים שונות והוא מהווה מזון בסיסי במדינות רבות. השיטה הפופולרית להכנת אורז היא לשטוף אותו היטב במים. לאחר מכן, להוסיף מעט מלח ושמן לסיר עם מים רותחים ולהניח לאורז להתבשל כ-15 דקות או עד שכל המים נספגו.

שיטות בישול אורז

הדרך הנפוצה ביותר לבשל אורז היא על ידי הרתחתו בסיר מים. האורז מבושל על ידי המים הרותחים. גם סירי אורז חשמליים פופולריים, מכיוון שהם מאפשרים לבשל את האורז ללא השגחה מתמדת. ניתן לבשל אורז גם במיקרוגל, אך שיטה זו תשאיר את האורז פחות לח ואולי לא תמיד תניב תוצאות מושלמות.

היתרונות של בישול אורז מלא או אורז חום

אורז חום הוא דגן מלא, כלומר הוא מכיל את כל גרעין הדגן. יש בו סיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון ועל כן הוא נחשב בריא יותר מהאורז הלבן. מבחינת אופן ההכנה שלו, יש לשטוף אותו היטב במים. לאחר מכן, יש לצקת שמן לסיר ולחמם אותו מעט. יש להוסיף את האורז ולטגן אותו תוך כדי ערבוב במשך 2 או 3 דקות. בהמשך, יש להוסיף מעט מלח ולערבב עם האורז ולאחר מכן להוסיף מים. את הסיר יש לכסות, להנמיך את הלהבה ולבשל במשך 40 דקות (עד שרואים שהמים התאדו). בהמשך, יש לכבות את האש ולהשאיר את האורז בסיר עם מכסה סגור למשך 10 דקות נוספות. יש לאוורר את האורז עם מזלג ולהגיש.

מתכון למנת אורז מושלמת

המתכון הזה מהווה את המנה המושלמת, במידה ורוצים להכין מנה קלה ומהירה הכוללת שימוש באורז טרי או בשאריות אורז שיש במקרר. אפשר להוסיף למנה את כל סוגי הירקות.

רכיבים:

2 כוסות אורז מבושל (שאריות או מבושל טרי)

1 כף רוטב סויה בסגנון סיני

1 כפית סוכר לבן

2 כפות שמן קנולה

1/4 כוס אפונה קפואה או גרעיני תירס (לא חובה)

2 ביצים גדולות טרופות עם מעט מלח ופלפל

2 בצלים ירוקים קצוצים דק (לא חובה)

מחממים את השמן בווק ומוסיפים את הבצל הירוק, האפונה וירקות נוספים שרוצים.

מקפיצים כ-3 עד 4 דקות עד שהירקות מתרככים. לאחר מכן, מוסיפים את האורז, מערבבים היטב

ומטגנים אותו דקה. מוסיפים את הסוכר ואת רוטב הסויה ומקפיצים למשך 2 דקות נוספות.

את הביצים הטרופות, מוסיפים גם לווק ומטגנים דקה. מערבבים הכל ומגישים חם.