נדל"ן

עיצוב פנים הבית – המדריך המלא למרחבי מגורים מודרניים

עיצוב פנים

הקדמה: מהו עיצוב פנים הבית?

עיצוב פנים הוא האומנות והמדע של שיפור הפנים של חלל או מספר חללים כדי להשיג סביבה אסתטית ומעוצבת יותר. בכתבה הבאה, נדבר על 2 החללים המרכזיים בכל בית, על טיפים לעיצוב הבית וטיפים לבחירת מעצב הפנים המתאים לפרויקט.

החללים המרכזיים והמשמעותיים בכל בית: הסלון והמטבח

הסלון הוא החלל החשוב והשימושי ביותר בביתו של כל אדם. הסלון הוא הדבר הראשון שרואים כאשר נכנסים לבית. יש להשקיע בריהוט איכותי לסלון הכולל ספות, כורסאות, מזנון, כוננית מדפים מעוצבת ועוד. כמו כן, יש לשמור עליו מסודר ונקי כל הזמן, ובמיוחד כשבאים אורחים. לא פחות מהסלון, גם המטבח הוא חלל חשוב נוסף בבית. מומלץ לשים אי במטבח. הוא יכול לשמש לאחסון, לארוחות וכמובן יכול לשמש כמשטח עבודה. המטבח הוא המקום שבו מבשלים ואוכלים ארוחות לאורך היום. המטבח תמיד צריך להיות מצויד באוכל, כלים, סירים ומחבתות, כמו גם כלים נוספים אחרים כמו סכינים וקרש חיתוך.

טיפים וטריקים ליצירת מרחב המחיה המושלם

ישנן דרכים רבות לגרום לחללי הבית להיראות טוב יותר. אפשר להציב את הרהיטים אחרת (כלומר לעשות שינויים במיקום שלהם), אפשר לשנות את הצבעים והטקסטורות של הקירות, אפשר להדביק טפט על אחד או יותר מהקירות, אפשר להחליף את הריצוף ועוד. אגב, אם מעוניינים לייצר שינוי במינימום זמן ועלות, אפשר להשתמש בצמחים מלאכותיים או צמחים טריים וכמו כן להוסיף פריטים דקורטיביים (כמו מגש מוזהב שיונח על המזנון, ראנר, נרות וחפצי נוי שונים שישדרגו את המראה של חלל המגורים.

איך לבחור סגנון עיצוב לבית?

יש להסתכל על החללים שרוצים לשנות בבית. לא חייב לשנות הכל בבת אחת. אפשר בהתחלה להתמקד רק בחלל אחד או שניים. לאחר מכן, יש לחפש סגנונות עיצוביים ולהתחיל בבניית לוח השראה. באמצעות לוח השראה, ניתן לבנות רעיונות סכמטיים ולאחר מכן לגבש אותם ואת סגנון העיצוב הרצוי. יש כל מיני אתרים שמהם תוכלו לשאוב המון רעיונות לעיצוב הבית. אחד הפופולאריים והמוכרים הוא אתר פינטרסט. לאחר מכן, יש למצוא את אנשי המקצוע שיש להם ניסיון בתחום ובפרט בפרויקטים דומים לשלכם מבחינת סגנון העיצוב. אנשי המקצוע שצריכים להיות שותפים לפרויקט העיצוב של הבית הם קבלן שיפוצים, מעצב פנים או אדריכל.

טיפים לבחירת מעצב פנים ולעבודה איתו ביעילות

בחירת מעצב פנים לבית יכולה להיות משימה לא פשוטה. חשוב לעבוד עם מישהו שמבין את הסגנון שלכם ויעזור לכם להשיג את המראה שאתם מחפשים. המעצב צריך להיות מסוגל לספק מגוון אפשרויות עיצוב, כך שתוכלו לבחור את המתאימה ביותר לצרכים שלכם. שימו לב שיש לכם גם כימיה ותקשורת טובה עם המעצב ושיש לכם אמון בו. קראו עליו גם המלצות ובדקו כמה שנות ניסיון יש לו בתחום העיצוב. שיהיה בהצלחה!