אוכל

למה כדאי לכם לשתות תה?

למה כדאי לכם לשתות תה

הקדמה: מה ההבדל בין תה וקפה?

קפה הוא משקה שעשוי מפולי קפה טחונים. הוא מוגש חם או קר והוא מכיל קפאין. תה, לעומת זאת, עשוי מעלי צמח התה וכמויות הקפאין שיש בו, קטנות פי 3 עד 5 מכמות הקפאין שיש בספל קפה. יש כל מיני סוגים של תה בהם, תה שחור, תה ירוק, תה לבן, תה אולונג, תה הודי, תה יפני ועוד.

על היתרונות הבריאותיים של התה: שתו תה זה כל יום לחיים בריאים

תה קיים כבר מאות שנים והוא נצרך על ידי מיליארדי אנשים ברחבי העולם. יש לו היסטוריה ותרבות עשירה שעדיין נוכחת בתרבויות רבות גם היום. תה הוא המשקה הפופולרי ביותר בעולם אחרי מים, ולכן אין זה מפתיע שיש כל כך הרבה יתרונות בריאותיים לשתיית תה.

ישנם חמישה יתרונות בריאותיים מרכזיים של שתיית תה: מחזק את המערכת החיסונית, מסייע במניעת מחלות לב, מסייע לשמירה על משקל גוף תקין, מוריד את רמות הכולסטרול ועוד.

תה שחור והיתרונות שלו לבריאות הלב

תה שחור הוא סוג של תה העשוי מעלי צמח הקמליה סיננסיס. הוא נצרך בכל העולם, והוא קיים כבר מאות שנים. היתרונות של תה שחור לבריאות הלב מתועדים היטב בספרות המדעית והם גם מגובים במחקרים על בני אדם.

תה ירוק ופוטנציאל הירידה שלו במשקל

תה ירוק הוכח כבעל מגוון יתרונות בריאותיים, החל משיפור בריאות הלב ועד להפחתת הסיכון לסוכרת. אחד המחקרים העדכניים ביותר מצביע על כך שתה ירוק עשוי לסייע גם בירידה במשקל. המחקר, שפורסם ב-American Journal of Clinical Nutrition, מצא שאנשים ששתו שלוש כוסות תה ירוק ביום במשך 12 שבועות, חוו ירידה במשקל הגוף ובהיקף המותניים.

תה ירוק מאצ'ה והפוטנציאל לחיזוק המוח שלו

מאצ’ה היא אבקה מרוכזת וטחונה דק, העשויה מעל תה ירוק. למאצ’ה יש יתרונות בריאותיים רבים, בהם גם שיפור תפקוד המוח, שיפור הזיכרון, שיפור הריכוז ועוד.

איזה סוג תה הכי בריא?

מבין סוגי התה שיש כיום, התה הירוק והתה הלבן נחשבים לבריאים ביותר. זאת משום שהם עשירים בנוגדי חמצון ובפלבנואידים (אלו הן תרכובות צמחיות שיש להן המון סגולות בריאותיות).

ונסיים עם מתכון לתה קר ביתי

תמיד רציתם לדעת איך מכינים תה קר? הגעתם למקום הנכון.

להלן המתכון המנצח שלנו:

-3 כוסות מים רותחים

-15 עלי נענע טריים

-3 שקיות תה (בחרו את הסוג שאתם אוהבים)

-1/2 כוס סוכר לבן (100 גרם)

-1 כוס מיץ תפוזים טבעי

-1/4 כוס מיץ לימון

-5 כוסות מים קרים

אופן ההכנה:

קחו קערה גדולה ושימו בה את שקיות התה, עלי הנענע והמים החמים. ערבבו היטב וחכו 10 דקות.

לאחר מכן, הוציאו את עלי הנענע ואת שקיות התה והוסיפו את הסוכר, את מיץ התפוזים ומיץ הלימון.

ערבבו היטב והוסיפו לתערובת, 5 כוסות מים קרים וקוביות קרח. שמרו בקנקן זכוכית.