נדל"ן

מהם היתרונות והחסרונות בעבודה עם מתווך נדל"ן?

איך לבחור מתווך נדלן

בארצות הברית, קנדה וגם במדינות נוספות באירופה, נהוג לשכור את שירותיו של מתווך נדל"ן כאשר מעוניינים למכור או לקנות נכס. בישראל, המצב קצת אחרת. רוב הרוכשים או המוכרים, דווקא יעדיפו לבצע את העסקה בעצמם ורק בלית ברירה יבחרו לפנות למשרד תיווך.

מי רשאי לעסוק בתיווך נדל"ן?

כל תושב ישראל שאין לו עבר פלילי ומעל גיל 18 ושעבר בהצלחה את מבחן רשם המתווכים ומחזיק רישיון בר-תוקף מטעם רשת המתווכים במקרקעין, רשאי לעבוד כמתווך נדל"ן.

מה ההבדל בין מתווך לסוכן נדל"ן?

אין הבדל ביניהם ולמעשה מדובר על אותו המקצוע. יש מי שמעדיף לקרוא לעצמו מתווך נדל"ן ויש מי שמעדיף לקרוא לעצמו סוכן נדל"ן.

מהם תפקידיו של מתווך הנדל"ן?

עליו לתווך בין המוכר לקונה וכמו כן לתת פרטים לגבי מצב הנכס, בעלות הנכס, הוצאת נסח טאבו, עיקולים, שיעבודים, הערת אזהרה, הצמדות, משכנתא ועוד. עליו גם לנתח את השוק ולבצע תמחור מתאים לנכס, להכיר את אזור המכירה ועוד.

מהם היתרונות המרכזיים בעבודה עם מתווך נדל"ן?

להלן היתרונות:

-חיסכון בזמן – מתווך נדל"ן ידאג להוציא לפועל את העסקה בין שני הצדדים בפרק זמן קצר יותר.

-משא ומתן – תפקידו המרכזי של המתווך הוא לגשר בין שני הצדדים השותפים לעסקה. כך אפשר להבטיח שהעסקה לא תרד לטמיון.

-שיווק ופרסום הנכס – פעולות שנעשות על ידי מתווך נדל"ן הקשורות לשיווק ופרסום הנכס, הן הרבה יותר אפקטיביות מאשר פעולות שיעשו על ידי המוכר של הנכס.

-הערכת שווי הנכס – למתווך נדל"ן יש ידע מקצועי ועל כן, ניתן לקבל הערכת שווי אמיתית, מדויקת ונכונה כאשר רוצים למכור או לקנות נכס.

מהם החסרונות המרכזיים בעבודה עם מתווך נדל"ן?

לצד היתרונות שתוארו קודם לכן, יש גם חסרונות והם:

-חאפרים – יש המון מתווכי נדל"ן שמוציאים שם רע לקולגות שלהם ובכלל למקצוע התיווך. על מנת למנוע מצב של עוגמת נפש, נמליץ לכם לחפש המלצות על המתווך, לבדוק כמה שנות ניסיון יש לו והכי חשוב לבדוק אם יש לו רישיון לעיסוק בתיווך.

-עלויות התיווך – עלות תיווך נעה בין 1-2 אחוזים משווי הנכס. יש המון מקרים בהם אפשר למצוא מתווכים שמציעים שירותי תיווך למוכרים ולא גובים מהם שום עמלה וזאת על מנת שהנכס יהיה בבלעדיות שלהם. את עמלת התיווך, הם מרוויחים מן הקונים של הנכס.

כמה מילים לסיכום…

במידה ותרצו לקצר את הדרך לעסקת נדל"ן אידיאלית, נמליץ לכם להיעזר בשירותיו של מתווך נדל"ן. מומלץ להיעזר במשפחה ובחברים ולשאול לגבי מתווך נדל"ן מומלץ. המלצות תוכלו גם למצוא בכרטיס העסק של המתווך המופיע בגוגל וכמו כן ברשתות החברתיות. כמו כן, בדקו מהי עמלת התיווך המבוקשת וכמו כן בדקו האם יש לכם חיבור וכימיה איתו. מתווך נדל"ן ילווה אתכם מתחילת העסקה ועד סופה ועל כן רצוי שתסמכו עליו ושהתקשורת ביניכם תהיה טובה. שיהיה בהצלחה!