צרכנות

טיפים לשמירה על טריות הפרחים

טיפים לשמירה על טריות הפרחים

אין ספק שפרחים יכולים להעלות לנו חיוך על הפנים. כל עוד הפרחים במיטבם, זה מעולה. הבעיה היא שמהר מאוד, הם גם נוטים לנבול. אז איך אפשר להאריך את תוחלת החיים של הפרחים ולשמור עליהם לאורך זמן רב יותר? על כל אלה ועוד, נדבר בכתבה הבאה.

טיפ מס' 1 – תנו לפרחים כמה שיותר אוויר

אם קיבלתם זר פרחים או רכשתם אחד, מומלץ שתסירו את האריזה כמה שיותר מהר. כך תוכלו להבטיח שהפרחים יקבלו כמות גדולה של אוויר.

טיפ מס' 2 – אין לחשוף את הפרחים לחומרים מזיקים

יש כל מיני חומרים שיכולים לפגוע בפרחים. על כן, לפני שאתם מאחסנים את הפרחים בכלי ייעודי, מומלץ מאוד שתרחצו אותו במים וסבון. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מכניסים אותם לכלי נקי וללא שום חומרים מזיקים.

טיפ מס' 3 – הוסיפו לפרחים הזנה מתאימה

הזנה יכולה להאריך משמעותית את אורך החיים של הפרחים. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להוסיף למים כפית סוכר. הסוכר יאריך את החיים של הפרחים.

טיפ מס' 4 – תנו לפרחים כמה שיותר אור

פרחים זקוקים להרבה אור וכל זאת על מנת שהם יוכלו לחיות וגם לקבל את החומרים הנדרשים להם. במידה ותבחרו להכניס את הפרחים לכלי פלסטיק אטום או לכלי מתכת, הם ייחשפו לכמה שפחות אור. מומלץ לבחור בכלי שעשוי מזכוכית. כך הפרחים יוכלו לקבל המון אור וגם לחיות יותר זמן.

טיפ מס' 5 – שמרו על הפרחים מפני חיידקים

על מנת שיהיה אפשר למנוע התרבות של חיידקים בפרחים, מומלץ להוסיף למים כמה טיפות אקונומיקה.

טיפ מס' 6 – וודאו שיש טמפרטורה מתאימה

טמפרטורת החדר היא הטמפרטורה הנעימה והמתאימה לפרחים. הימנעו מלשים את הפרחים במים קרים או מים חמים, הדבר יגרום לקמילה של הגבעולים.

טיפ מס' 7 – הסירו את העלים שנמצאים על הגבעולים של הפרחים

חשוב מאוד שתסירו את אותם עלים. הדבר יסייע במניעת התפתחות של חיידקים על גבי הגבעולים. נכון, אמנם הדבר יגרום לכך שהזר יהיה קטן יותר, אך מנגד הפרחים שבו יוכלו לחיות זמן רב יותר.

טיפ מס' 8 – הימנעו מלשים את זר הפרחים בחדר בו יש מקורות חום

אל תשימו אגרטל עם פרחים ליד מקורות חום כמו, תנורי אפייה, כיריים ותנורי חימום. החום גורם לפגיעה בפרחים. כמו כן, אל תשימו את הפרחים במקום בו יש עליהם שמש ישירה.

טיפ מס' 9 – הרחיקו פרחים שנבלו

במידה והבחנתם בפרחים נבולים בזר הפרחים, מומלץ שתרחיקו אותם מיתר הפרחים וכמה שיותר מהר. ההסבר לכך הוא פשוט – כאשר פרח נובל, הוא משחרר חומר הנקרא "אתילן". החומר הזה גורם להאצה בתהליך הקמילה של שאר הפרחים. כאשר אתם דואגים להסיר את הפרחים הנבולים, אתם מאפשרים ליתר הפרחים להימנע מחשיפה לחומר הזה.

טיפ מס' 10 – החליפו את המים באגרטל הפרחים מדי פעם

בגדול, מה שמומלץ הוא להחליף את המים פעם ביומיים. כך תוכלו להבטיח שהפרחים יהיו במים צלולים וגם נקיים.