צרכנות

איך לבחור שעון נוכחות לעסק?

שעון נוכחות לעסק

במידה ואתם מעסיקים עובדים בעסק, עליכם לרכוש שעון נוכחות וזאת משום שהחוק במדינת ישראל מחייב אתכם לבצע רישום שעות מדויק לעובדים שלכם. על מנת לבצע את אותו הרישום, יש להיעזר כלי כמו שעון נוכחות. למרות שמדובר על כלי משמעותי וחשוב שמסייע לבצע מעקב אחרי שעות העובדים, רוב המעסיקים מתקשים בבחירת שעון הנוכחות המתאים לעסק שלהם.

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לכתבה מעניינת במיוחד, בה נציג גם טיפים שיעזרו לכם בבחירת שעון הנוכחות המתאים. הכתבה בשיתוף עם חברת לומן מד-עת המציעה מגוון סוגים של שעוני נוכחות בהם, שעון נוכחות אפליקציה, שעון נוכחות ביומטרי טביעת אצבע, שעון נוכחות ביומטרי זיהוי פנים ועוד.

שעוני נוכחות – איזה סוגים קיימים?

על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, מומלץ שתכירו את סוגי שעוני הנוכחות הקיימים:

-שעון נוכחות מבוסס כרטיס או צ'יפ – מדובר על סוג פופולארי ביותר. במערכות נוכחות אלו, כל עובד מקבל תג זיהוי או מחזיק מפתחות שהוא יכול להחליק על פני השעון כאשר מגיע למקום העבודה וכאשר הוא עוזב את מקום העבודה. שעון הנוכחות מבצע סריקה של הפריט והנתונים של הכניסה והיציאה מועברים ישירות לתוכנה ייעודית. מדובר על שעון נוכחות נוח וגם פשוט אבל יש לו חיסרון שכן הוא פרוץ לאי סדרים. את הכרטיסים העובדים עשויים לאבד ויותר מזה, יש עובדים שנותנים את הכרטיס שלהם לעובד אחר וזאת על מנת שהם יעבירו אותם שעות אחרי שהם עזבו לביתם.

-שעוני נוכחות מבוססים סיסמא – במקום כרטיס, העובד מזין שם משתמש וסיסמא וכך נרשמות השעות. אגב, גם בשיטה זו, יש חשש לניסיונות הונאה.

-שעוני נוכחות ביומטריים – הם יכולים להבטיח שאך ורק העובד יהיה זה שירשום את השעות. יש שעוני נוכחות שמבוססים על זיהוי פנים ויש אחרים שמבוססים על טביעת אצבע.

-שעון נוכחות מבוסס אפליקציה – אלו מאפשרים רישום נוכחות מרחוק. מי שעושה בהם שימוש, הם עסקים שמעסיקים עובדים הפועלים מהשטח.

-שעון נוכחות טלפוני – הוא מתאים עבור עובדים שעובדים בכמה סניפים של העסק באותו היום או עובדים שנמצאים בנסיעות.

העובדים מחייגים למספר טלפון מסוים, מקישים מספר לזיהוי וכך מדווחים על שעת הכניסה ושעת היציאה ממקום העבודה.

שעון נוכחות מאשר שליטה וגם בקרה אחר הוצאות העסק

תסכימו איתנו שככל שמועסקים בעסק יותר עובדים, כך גם מלאכת ניהול השכר הופכת למורכבת יותר. תודות לשעוני נוכחות, אפשר להקל משמעותית על מחלקת השכר ולגרום לה לבצע את העבודה בצורה היעילה והטובה ביותר. שעוני נוכחות יכולים להפחית משמעותית את הסיכוי לטעויות חישוב מצד המעסיק. כמו כן, הם גם תורמים להגדלת מידת האחריות שהעובדים מרגישים כלפי העסק.

היכן אפשר לרכוש שעוני נוכחות?

בישראל יש המון חברות מובילות המציעות דגמים מתקדמים של שעוני נוכחות. בדקו המלצות על החברות ובדקו מהם המחירים המבוקשים. לאחר שבדקתם את כל הנתונים, תוכלו לבחור את שעון הנוכחות המתאים עבור העסק שלכם.