לימודים

איך לבחור קורסים ומה כדאי לדעת לפני שמתחילים ללמוד?

איך לבחור קורסים במכללה

חושבים להתחיל ללמוד קורס במכללה? קחו בחשבון שהוא יכול לעלות לכם לא מעט כסף ותסכימו איתנו שחבל שתשלמו כל כך הרבה כסף, אם בסופו של דבר תבחרו שלא לסיים אותו.
על כן, בכתבה הבאה, תמצאו עצות מועילות לבחירת קורסים בחוכמה.

מוכנים? אנחנו מתחילים!
הכתבה בשיתוף עם מכללת השכל – מכללה ללימודי תעודה ולפיתוח מקצועי המציעה מגוון גדול של קורסים לעובדים הוראה, קורסים לעובדי מדינה, קורסים במנהל וחשבונאות ועוד.

עצה מס' 1 – אל תוותרו על שיעור ניסיון

בדקו אם תוכלו להשתתף בשיעור ניסיון אחד. שיעור כזה, יכול לסייע לכם להחליט האם הקורס מתאים לכם או לא מתאים וכל זאת עוד לפני שתשלמו עליו. בקשו את כל הפרטים הרלוונטיים על הקורס. עדיף שתבקשו מסמך כתוב שיפרט את הפרטים עליו. במידה ואפשר, מומלץ לדבר עם בוגרי הקורס. כך תוכלו לדעת האם הקורס באמת מומלץ ומתאים לכם.

עצה מס' 2 – מועד הקורס ותנאי התשלום

כאשר יש בידיכם את כל הפרטים לגבי הקורס, מומלץ שתראו שהוא מתאים לכם מבחינת המועד בו הוא מתחיל. כמו כן, בדקו גם את תנאי התשלום. כלומר, האם צריך לשלם מקדמה מראש והאם אפשר לפרוס את העלות למספר תשלומים.

עצה מס' 3 – בדקו האם יש סעיף שמאפשר לכם להפסיק את הלימודים

הסתכלו היטב על התנאים של הקורס. בדקו האם יש סיבה או סיבות מוצדקות שבגינן מגיע לכם להפסיק את הלימודים. בדקו גם מה קורה במצב כזה והאם יהיה עליכם לשלם קנס כלשהו.

עצה מס' 4 – אל תשלמו את כל הסכום מראש

כדאי לשלם רבע מהשווי של העסקה כולה ואת היתרה לשלם בתשלומים שתפרסו על התקופה שהקורס מתקיים בה. במידה ואתם משלמים בצ'קים, וודאו שאלה צ'קים דחים ולא סחירים וכמובן מוגדרים למוטב בלבד. במידה ואתם משלמים באשראי ומסיבות כאלה ואחרות הקורס לא מתקיים, דעו שחברת האשראי מחויבת לבטל את העסקה.

עצה מס' 5 – ביטול הרשמה לקורסים וללימודים

זכרו שגם אם נרשמתם כבר לקורס, אתם עדיין יכולים לבטל את ההרשמה וזאת בתוך שבועיים מביצוע העסקה.

ונסיים עם המלצות לקורסים לפיתוח מקצועי

להלן חלק מהקורסים המומלצים והפופולאריים:

-קורס בהוראה מתקנת – הקורס מתאים לעובדי הוראה. הוא מתמקד בתחום העיוני והמעשי של ההוראה המתקנת. במסגרת הקורס, המשתתפים לומדים על כלים, שיטות וגישות

להתערבות אפקטיבית בתהליכי הלמידה של תלמידים שיש להם לקויות למידה.

-קורס הנהלת חשבונות – מדובר על קורס שמכשיר את המשתתפים לתפקיד מנהלת או מנהלת חשבונות מוסמכים. הקורס כולל תכנית לימודים עשירה

המתמקדת בנושאים כמו: חשבונאות מעשית ממוחשבת, חישובים מסחריים, תורת המסחר והמשק, חשבונאות פיננסית ועוד.

-קורס הכשרת סייעות לגיל הרך – קורס שמתאים מאוד לכל מי שיש לו אהבה לילדים ורצון לחנך. במסגרת הקורס, יהיה דגש על הרת עולם הילד,

הקניית מיומנות עבודה בצוות, הקניית דרכי התמודדות עם התנהגויות של הילדים, הקניית דרכים להגנה על בטיחות הילדים ועוד.