דיגיטל

טיפים לביצוע בדיקות חדירות

בדיקת חדירות היא אחת הבדיקות החשובות והמשמעותיות לכל ארגון וחברה.
המטרה העיקרית שלה היא  לזהות חולשות במערכות המחשוב והרשתות שיש בארגון.
תודות לבדיקה זו, אפשר להגן על הנתונים של הארגון ואפשר גם למנוע מתקפות סייבר.  
בכתבה הבאה, יוצגו כמה טיפים מועילים לביצוע בדיקות חדירות.

הכתבה בשיתוף עם חברה מובילה המבצעת מבדקי חדירות.

טיפ מס' 1 – הגדרה של היקף הבדיקה

לפני שמתחילים בבדיקת חדירות, חשוב להגדיר את היקפה. כלומר, האם הבדיקה תעשה על כלל המערכות או רק על מערכות ויישומים ספציפיים. כמו כן, יש גם להגדיר את סוגי ההתקפות שיבוצעו במסגרת הבדיקה.

טיפ מס' 2 – שימוש בגישה מובנית

כדי להבטיח שבדיקת חדירות תהיה יסודית ויעילה, חשוב להשתמש בגישה מובנית. זה כרוך בזיהוי כל החולשות שיש במערכת, ההשפעה עליהן ופיתוח תוכנית לטיפול בהן.

טיפ מס' 3 – כלים לבדיקות חדירות

ישנם כלים רבים ושונים זמינים לבדיקת חדירות וחשוב להבין כיצד הם פועלים ואיך יש להשתמש בהם ביעילות. זה כולל הבנת היכולות של הכלי, כמו גם מגבלות או בעיות פוטנציאליות שעלולות להתעורר בשימוש בו.

טיפ מס' 4 – עדכונים על האיומים האחרונים

איומי הסייבר מתפתחים כל הזמן וחשוב להישאר מעודכנים באיומים ובחולשות האחרונות שהתגלו. זה כולל עדכונים המטפלים בתיקוני אבטחה, כמו גם ניטור מדיה חברתית ומקורות אחרים למידע על איומים חדשים.

טיפ מס' 5 – בדיקות חדירות בתוך הרשת ומחוץ לה

כדי לקבל תמונה מלאה על האבטחה בארגון, חשוב לבצע בדיקות חדירות בתוך הרשת ומחוץ לרשת. הדבר יכול לעזור בזיהוי נקודות תורפה שאולי אינן נראות מנקודת מבט אחרת.

טיפ מס' 6 – התמקדות ביעדים שיש להם ערך גבוה

אמנם חשוב לבדוק את כל המערכות והיישומים, אבל חשוב גם למקד את מרבית המאמצים ביעדים בעלי ערך גבוה, כמו תשתיות קריטיות, נתונים רגישים ויישומים שונים. כך אפשר להבטיח שהארגון מוגן כראוי מפני האיומים המשמעותיים ביותר.

טיפ מס' 7 – לערב את בעלי העניין

לבדיקת חדירות יכולה להיות השפעה משמעותית על הארגון. על כן, חשוב לערב את בעלי העניין בתהליך. זה כולל את צוות ההנהלה הבכירה, צוות המחשוב וכל ספק או שותף של צד שלישי שעשויים להיות מעורבים בתהליך.

טיפ מס' 8 – תיעוד ממצאי הבדיקה

לבסוף, חשוב לתעד את הממצאים וההמלצות שהתקבלו מהמומחים שביצעו את בדיקת החדירות. כמו כן, מלבד התיעוד, יש גם לטפל כמה שיותר מהר בממצאים שהתגלו וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לספק את האבטחה הטובה ביותר לארגון.  

כמה מילים לסיכום…

כיום, כל ארגון נדרש לבצע בדיקת חדירות. יש חשיבות גדולה לביצוע הבדיקה. בארץ, פועלות מספר חברות המתמחות בסייבר ואבטחת מידע המספקות גם שירותי בדיקת חדירות. בדקו על החברות המלצות, בקשו לקבל הצעת מחיר מסודרת ולבסוף בחרו בחברה המתאימה.