דיגיטל

ניהול מועדון לקוחות להגדלת התזרים של העסק

ניהול מועדון לקוחות

אין ספק שכאשר מעוניינים בהרחבת הפעילות העסקית, גיוס של לקוחות חדשים הוא חשוב.
לצד זאת, אין לשכוח גם את הלקוחות הקיימים של העסק. במידה ותבחרו להקים מועדון לקוחות, הרי שתוכלו לחזק את הקשר עם הלקוחות הוותיקים שלכם וגם למשוך עוד לקוחות חדשים שיתעניינו בעסק ובמה שהוא מציע. אז איך מתחילים בתהליך בניית ומיתוג מועדון לקוחות? ואיך אפשר לתפעל אותו בצורה הנכונה כך שהוא יספק תזרים מזומנים גדול? על כל אלה ועוד נדבר בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם חברת סימפלי קלאב ניהול מועדוני לקוחות.

כמה מילים על אפיון מועדון לקוחות מנצח

לפני שאתם יוצאים לדרך, עליכם לחשוב היטב מה יכלול מועדון הלקוחות שלכם ולאיזה קהל הוא יפנה. יש מאפיינים של מועדוני לקוחות, שחשוב שיתקיימו במקביל והם: מועדון לקוחות פתוח ומועדון לקוחות VIP. השני יהיה פתוח ללקוחות שכמות הרכישות שלהם היא גבוהה יחסית. כמו כן, יש להחליט האם ההצטרפות למועדון תהיה בתשלום חד פעמי או תהיה בחינם. אגב, על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שדווקא לקוחות שמשלמים על הצטרפות למועדון לקוחות, מחויבים יותר לרכוש מהעסק. כמובן שאותם לקוחות גם מצפים לקבל מבצעים משתלמים יותר. עליכם כבעלי עסק, להחליט איזה הטבות לתת ללקוחות שלכם, במידה ויצטרפו למועדון. יש מגוון הטבות כמו, הטבות יום הולדת, צבירת נקודות בכל רכישה ועוד. כמו כן, אפשר גם לקיים מדי פעם אירועי מכירה ללקוחות שהם חברי מועדון.

כמה מילים על מערכת לניהול מועדוני לקוחות

מומלץ לבחור מערכת CRM וכך לאסוף נתונים של לקוחות וגם לבצע כל מיני פעולות. לדוגמה, לשלוח מייל אוטומטי ללקוח על ההצטרפות שלו למועדון, לבצע ניתוח וטיוב של נתונים, לשלוח הטבות מיוחדות ללקוחות ועוד. יש לבחור מערכת שתהיה לה תצוגה גרפית נעימה וגם ממשק ידידותי.

כמה מילים על מערכת היחסים עם הלקוח

הרי זה ברור שהמטרה המרכזית בניהול מועדון לקוחות היא לשמור על קשר עם לקוחות המועדון. תודות לכך יהיה אפשר להפעיל את הלקוחות וכמובן גם להגדיל את סל הקניות שלהם.

חשוב להקפיד ליישם את כל אלה:

-הניוזלטר שאתם שולחים ללקוחות צריך לכלול טיפים ומסרים מעניינים. כמו כן, מדי פעם הוא צריך גם לכלול הטבות המותאמות לאירועים מסוימים. לדוגמה, הטבה לרכישה בבלאק פרידיי.

-יש להשתמש בתמונות מושכות וכמובן גם בקופירייטינג שיניע לפעולה.

-כאשר משתמשים בדיוורים אלקטרוניים, יש לעשות שימוש בשם הפרטי של הלקוח וכמובן להציג לו תוכן שיהיה מבוסס על ההיסטוריה של הרכישות שלו.

-אם מדובר על עסק קטן, אפשר אפילו להרים טלפון ללקוחות וכך להעניק להם יחס מפנק ואישי ולעזור בתהליך הרכישה או אפילו להזמין להשקות מיוחדות של מוצרים.

לסיכום…

מועדון לקוחות הוא תכנית נאמנות לעסק. יש לו המון יתרונות כמו השבת לקוחות נוטשים, הגדלה משמעותית של תדירות הקניות של לקוחות חוזרים וכמובן הגדלת כמות הלקוחות החדשים. מומלץ מאוד להשקיע כמה שיותר במועדון ולבחון איך הוא עוזר בניהול קשרי לקוחות ובכלל בהצלחת העסק.